Het lijdt echter geen twijfel dat er recentelijk wereldwijd een golf van rampen is geweest, bestaande uit aardbevingen, tsunami’s en ook milieurampen, die het leven van miljoenen mensen beïnvloeden. Goede doelen bovendien zijn er op elk moment terugkerende altruïstische rampen, met mensen die de strijd ontnemen, ontheemd zijn of burgerslachtoffers maken. Wanneer u doneert aan een goed doel, wilt u er zeker van zijn dat uw geld op een intelligente en verstandige manier wordt gebruikt ter ondersteuning van uw doel. Hier hebben we een paar suggesties om de meest effectieve liefdadigheidsbedrijven te ontdekken.

  1. Met zoveel uitstekende doelen, dus veel liefdadigheidsorganisaties, kan het moeilijk zijn om te begrijpen welke ‘up-and-up’ zijn en de uitgaven voor beheer en fondsenwerving tot een minimum beperken. Een goede algemene regel: de meest efficiënte liefdadigheidsinstellingen investeren ongeveer 75% of zelfs meer van hun donaties in programma’s die rechtstreeks de reden aanbieden.
  2. Vraag voordat u bijdraagt ​​aan een goed doel informatie over hun bedrijf, hun doelverklaring, gecontroleerde geldoverzichten en een lijst van de raad van toezichthouders.
  3. Moet u bijdragen aan een goed doel dat u telefonisch verzoekt, geef dan geen creditcardnummer op. Liefdadigheidsorganisaties bieden nooit contant geld aan en zorgen er ook voor dat ze een factuur ontvangen voor belastingfuncties. Als u de bijdrage van uw belastingverplichtingen wilt aftrekken, houdt u een document bij van alle bijdragen. Wanneer u weggeeft aan een goed doel dat een fiscaal aftrekbare betaling van $ 250 of meer is, heeft de IRS een aangemaakte factuur van dat goede doel nodig.
  4. U hebt waarschijnlijk e-mailaanvragen ontvangen van liefdadigheidsmaatschappijen die stickerlabels, kalenders en andere soortgelijke marketingproducten bevatten. Weet dat liefdadigheidsinstellingen dingen als een ‘stimulans’ omvatten om hen de lening te sturen, en dat deze strategie van fondsenwerving hun administratieve kosten verhoogt, waardoor de hoeveelheid die het meest waarschijnlijk voor hun programma’s is, wordt verlaagd.

Als u niet bekend bent met tal van liefdadigheidsinstellingen, zijn er verschillende filantropische waakhondorganisaties online beschikbaar. Een paar opzoeken? Velen hebben lijsten met goede doelen geschetst met gedetailleerde oorzaken. Wanneer je weggeeft aan een goed doel, ben je het waard te begrijpen dat je de mensen helpt die je wilt helpen, met het grootste deel dat naar dat doel gaat.